Usluge poliklinike grlica

lečenje bolesti zuba

NAJČEŠĆE BOLESTI  ZUBA SU: KARIJES, PULPITIS, GANGRENA I PARODONTITIS

Karijes

Karijes je bolest zuba u toku koje bakterije oštećuju tvrda zubna tkiva kao što su gleđ, dentin i cement. Ova tkiva se demineralizuju i raspadaju stvarajući šupljinu uzubu. Ukoliko se ova bolest zuba ne leči nastaje bol, oštećenje zubnog živca i infekcija okolnih prostora. Počinje kao sitna tačka na površini zuba koja se može razviti u veliki kavitet. Nekad se može videti direktno okom a ponekad samo na rtg snimku, naročito ukoliko se nalazi između zuba.

Ukoliko karijes nije došao do zubnog živca nema kontinuiranih bolova već bol traje samo dok se konzumira odg. hrana i posle toga prestaje. U tom stadijumu popravka zuba obuhvata uklanjanje razmekšalog dentina i popunjavanje kaviteta sa odg. materijalima (plombiranje zuba).

PopravkaZuba1 PopravkaZuba2 PopravkaZuba3

Upala zubnog živca – pulpitis ( lečenje kanala korena )

Kada karijes demineralizuje sloj dentina koji obuhvata unutrašnjost zuba zubni živac postaje eksponiran prema nadražajima iz usne duplje. Bakterije iz usta prodiru u unutrašnjost zuba i svojim toksinima oštećuju zubni živac. To se manifestuje intenzivnim bolovima koji su kontinuirani, zrače prema celoj polovini lica, vrlo često pacijent ne može da odredi koji ga zub boli. Proces zapaljenja zubnog živca tkz. upala zuba je ireverzibilan i kada se pojavi jedino rešenje za taj zub je da se živac izvadi, a šupljina u zubu koja ostaje hermetički popuni materijalima kao što je Gutaperka. Tada bolovi nestaju, a tako napunjen zub može trajati do kraja života.

Upala1

Upala2

Gangrena zuba
Predstavlja odumiranje zubnog živca usled dejstva bakterijskih toksina. Usled njihovog dejstva dolazi do razlaganja tkiva pulpe što se manifestuje vrlo neprijatnim mirisom koji se pojavljuje kada se zub otvori.
Ova faza donosi olakšanje pacijentu i karakteriše se prestankom jakih bolova. Unutrašnjost zuba je potrebno obeskličiti sa odg. lekovima u nekoliko seansi i posle toga zub zatvoriti. Ukoliko se ne tretira bakterijska infekcija se dalje širi prema otvoru na vrhu korena.

GangrenaZuba

Zapaljenje tkiva oko vrha korena ili parodontitis

Bakterijski toksini preko otvora na vrhu korena zuba deluju na okolno koštano tkivo, oštećuju ga i demineralizuju. Bakterije produkuju tečnosti i gasove koji se sada nalaze u zatvorenom prostoru oko vrha korena, u tom delu tkiva pritisak se povećava. Zub postaje izuzetno osetljiv na zagriz jer tada se minimalno potiskujep prema vrhu korena. Organizam se brani, stvara se gnojna sekrecija. Ukoliko ova sekrecija pronađe svoj put kroz otvor na vrhu korena ili se probije kroz kost prema usnoj šupljini (fistula iznadzuba) simptomi se smanjuju, ali je infekcija i dalje prisutna. Veći problem nastaje kada je onemogućeno oticanje gnoja i tada dolazi do otoka na licu koji se može širiti prema susednim prostorima. Prisustvo velikog otoka u nekim slučajevima može izazvati otežano disanje i gutanje.

ZapaljenjeKorenaZuba

kako do nas?