Usluge poliklinike grlica

Gastroskopija

Gastroskopija je jedini validni pregled jednjaka želucadvanaestopalačnog creva. Metoda je savremena, bezbolna, po malo neprijatna za pacijente koji su gadljivi ali kratkotrajna – tek par minuta traje.

Aparat je oblika tankog creva sa lampicom na vrhu i plasira se kroz usta u kojima je štitnik od mekane plastike pod kontrolom oka sve do kraja dvanaestopalačnog creva, te se lepo može videti jednjakželudac, spojevi na prelazu jednjaka u želudac i spojni prelaz iz želuca u dvanaestopalačno crevo.

Najvažnije je slušati lekara i sestru koji timski izvode ovaj pregled i uskladiti disanje. Aparat ide gde ide i hrana tako da slobodno možete disati i na nos i na usta. Svaka i najmanja promena na sluznici se jasno vidi i već prema nalazu se može uzeti biopsija ako se nađe neka promena tipa čira i sl.

Priprema pacijenta:

Preporuka je da se 8 sati pre intervencijene ne uzimaju hrana i pića, i da se ne puši. Redovna terapija može se uzeti 2 sata pre procedure sa malo vode. Osobe koje se leče od šećerne bolesti posebno se tretiraju (najčešće se smanjuje doza insulina), kao i pacijenti koji koriste antikoagulativnu terapiju ili aspirin i nesteroidne antiinflamatorne lekove (najčešće se izostavljaju).Takođe se savetuje izostavljanje upotrebe antacida pre procedure, ako se ti medikamenti koriste u redovnoj terapiji. Zbog svega ovoga, pre izvođenja gastroskopije je neophodno konsultovati lekara.

Treba znati i da je moguća pojava osećaja suvoću grla, i nelagoda pri gutanju. Komplikacije su izuzetno retke, ali moguće, i to su: krvavljenje i perforacije (povrede zida nekog od organa za varenje), pa je zato neophodno da lekar pacijentu ukaže na  sve rizike, i da pacijent potpiše saglasnost.

kako do nas?

radno vreme